Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Η θεωρία της προσδοκώμενης αξίας

Το κλειδί  για την υποστήριξη από τους γονείς.

Η θεωρία της προσδοκώμενης αξίας είναι μια αναπτυξιακή θεωρία, που ενσωματώνει παράγοντες όπως:

v η ανάπτυξη της αυτο-ιδέας και

v η επιρροή των κοινωνικοποιητών όπως οι γονείς, οι εκπαιδευτικοι και οι προπονητές (Campbell, 2011).

Πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Atkinson τη δεκαετία 1950-60 σε μια προσπάθειά του να κατανοήσει τα κίνητρα των ατόμων για επίτευξη. Αργότερα αναπτύχθηκε και προαρμόστηκε από την Jacquelynne Eccles (1983).

Υποστηρίζει ότι ενας στόχος αποτιμάται θετικά αν:

§  το άτομο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τον τομέα,

§  εάν ο στόχος θεωρηθεί χρήσιμος και σημαντικός

§  και το κόστος επίτευξης του στόχου δεν είναι απαγορευτικό (Beth Kurtz-Costes, 2015).

Επομένως, ένα παιδί θα συμμετέχει σε μια εξωσχολική δραστηριότητα όπως ο αθλητισμός και οι γονείς θα το ενθαρρύνουν και θα επενδύσουν σε αυτή την επιλογή όταν:

·     πιστεύουν ότι το παιδί είναι ικανό να τα καταφέρει,

·     αποδίδουν υψηλή αξία στον αθλητισμό και

·     συγχρόνως η προσπάθεια που καταβάλλουν για να το στηρίξουν αποτιμάται θετικά.

 


Καλλιρρόη Νταλαχάνη

Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, MAEd, Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο

@mail: r_dalahani@yahoo.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.